söndag 8 januari 2012

Om sommar och om att få gå fritt

Nu vill jag att det skall bli sommar. Jag vet att det är en bloggig sak att skriva, men likväl. Vänta lite så skall jag fullborda bloggigheten med att lägga in en somrig bild på mig själv från förra sommaren, så att ni alla kan se hur bra det var då.


Så ja. När man ser den där bilden förstår man att sommar är bättre än vinter. Framförallt för att man är ledig egentligen. Men också för att man slipper ha massa jobbiga kläder på sig. Jackor kan ju exempelvis dra åt helvete. Likaså mössor och vantar. Tvi! Det enda som jag egentligen kan acceptera med vintern är kängorna. Jag gillar kängor. Grova jävla skor ska det va. Men jag känner mig mycket mer fri när jag kan gå ut i bara shorts och linne.

På samma sätt känner jag mig mycket mer fri när jag slipper släpa på en väska. Att resa utan packning är bland det bästa jag vet. Och om jag slipper ta med en väska när jag skall ut genom dörren på morgonen så är dagen i stort sett räddad. Det är så skönt!

Det här inlägget blev verkligen uselt. Jag har ingen lust att lägga in det i bloggen men jag gör det ändå. Låt gå. Jag skriver lite tidsinställda inlägg nu istället, de kommer upp automagiskt under kommande vecka. TITTA TILLBAKA DÅ VETJA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar