måndag 30 januari 2012

Desillusioner

En väns far sa en gång, inte till mig men om mig till min vän, att jag verkade vara desillusionerad. Slår du upp det ordet kan du komma över synonymer såsom besviken, utan hopp, illusionslös eller cynisk. Det kanske stämmer. Dock, vid tillfället då detta uttalande gjordes var jag nog inte hälften så desillusionerad som jag är idag. Ändock tror jag att jag har återupprättat mig i hans ögon efter detta, under en tid i mitt liv då jag tror att det utifrån verkade som om jag hade ganska mycket på gång.

Egentligen påverkar det inte min relation med denne man, huruvida han tycker att jag är desillusionerad eller inte. Han vet ju inte att jag vet att han har sagt så, varför vår relation är densamma som innan han sa vad han tror att jag inte vet. När vi möts, vilket sker ungefär en gång om året, har vi det alltid trevligt tillsammans. Detta även om jag kan bli lite obekväm när min livssituation kommer på tal. Men som sagt; vi har det trevligt och jag tycker verkligen om att umgås med denne min väns far och hans fru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar