söndag 1 januari 2012

Att leva farligt i... Falun!

Vi hade bråttom ner till Stora Torget igår. Vi ville hinna till tolvslaget så vi gick ganska snabbt. Då sprang tre killar förbi mot torget. Jesper sa att nu jävlar verkar det vara bråttom. Jag skrattade.

Då vände en av de där killarna tillbaka och började skrika åt mig. "Skrattar du åt mig?", skrek han. "Skrattar du åt mig eller?". Jag sa bara att han skulle gå. Men han gick inte. Han ställde sig bara precis framför mig och började skrika i mitt ansikte. "Vet du vem jag är eller?", skrek han. "Ja det vet jag", sa jag, "Du är en helt vanlig kille". Jag tror att det var fel svar. Jag försökte gå förbi honom men då gick han bara rätt in i mig och började slå undan mina armar. "Rör mig inte!", skrek han. Jävligt lätt att inte röra någon som går rätt in i en...

Sen kom hans kompisar och höll i honom. Skönt att det inte behövde bli handgemäng. Jesper uppmärksammade senare polisen på den där killen. Stackars idiot alltså.

Jag undrar vem det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar