onsdag 11 januari 2012

Jag köper ekologiskt fast också så arbetar jag på ett företag som gör vägmonster så jag vet inte...

Nu har jag äntligen råd att köpa ekologiska varor. Och det gör jag. Idag, till exempel, köpte jag två liter ekologisk rödmjölk. Plus på miljökontot direkt. Och förra veckan köpte jag ekologisk Keso. Ka-ching.

Jag tjänar helt enkelt äntligen tillräckligt för att kunna bidra till Moder Naturs fortsatta vällevnad. Eller, snarare så tjänar jag nu för mycket för att jag med gott samvete skall kunna låta bli.

Faktiskt så tjänar jag egentligen redan så mycket att jag under resten av mitt liv inte behöver klättra alls på lönestegen. Jag kommer klara mig gott med det jag har nu. Troligt är väl dock att jag kommer få högre lön, antagligen redan inom ett år. Ibland funderar jag på vad jag skall göra med pengarna. Jag gillar inte prylar. Jag gillar inte att resa. Enda lösningen: skaffa ungar.

Jag brukar säga att pengar inte är viktigt. I julas sa jag det till mamma. Då sa hon att jag lät precis som min pappa. Jag hoppas att jag är något på spåret där, jag vill gärna bli som pappa. Han verkar så nöjd med det han har: att få påta i trädgården, att gå och träna, att jobba, att grilla nån biff och ta en öl.

Jag är inte nöjd med det jag har. Det känns inte som om jag någonsin kommer att bli det. Jag vet ju inte vad jag vill. Men en sak som jag vet, det är att den dagen då jag sitter och är nöjd - då kommer jag veta att det inte har någonting med pengar att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar