fredag 14 oktober 2011

Vi har gubbar hemma

Jag sitter hemma hos pappa. I eftermiddag skall jag åka till Jesper i Linköping, men nu sitter jag här. Pappa och Maria ville att jag skulle vara hemma och övervaka installationen av husets nya värmepanna. En firma är här och installerar den just nu. Tre gubbar stökar ute i groven.

Jag hatar att vara hemma och övervaka den här typen av arbete. Det är så obekvämt. Ska man säga något till arbetarna? Jag frågade en gubbe om det gick bra, han såg jätteöverraskad ut. Ja, det går bra, sa han. Men om jag bara kör på med mitt eget och låtsas som ingenting, då kanske de tycker att jag är arrogant och tror att jag tycker att jag är bättre än dem.

Nu ska jag äta en röd tomat och kolla på tv och komma ihåg att berätta för pappa och Maria att lagret på deras tilluftsfläkt är slut. Det innebär att det kan låta lite illa, men annars har det ingen direkt betydelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar