torsdag 6 oktober 2011

Sommaren är bäst på vintern

När jag jobbade som matematiklärare på Falu Kommuns sommarskola år 2006 trycktes det upp tröjor med budskapet: Skolan är bäst på sommaren, till alla lärare och elever. Trycket är lite kul på så vis att man först tänker: Skola på sommaren? Det suger ju! Men om man är lite smartare än så inser man snart att det är en jämförelse det handlar om, skolan på sommaren vs. skola resten av året. Och då är det helt klart sant, skolan är bättre på sommaren än vad den är på hösten, vintern och våren.

Efter att ha skrivit ovanstående inser jag nu att jag inte orkar följa upp rubriken med speciellt mycket text. Hur som helst så tänkte jag skriva om att sommaren är som bäst när man tänker på den under resten av året. För övrigt är resten av året skit och kan dra åt helvete. Speciellt hatar jag följande årstider: höst, vinter, vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar