söndag 30 oktober 2011

Jag flyttar in...I ETT SPÖKHUS!

Nu bor jag i Södertälje. Jag hyr ett rum i en fyra av en dam. Den där damen bor inte här, istället bor jag med en annan tjej som också hyr ett rum. Jag gick en visning av lägenheten tillsammans med damen i morse, och tog den direkt. Not much of a choice, liksom.

Tjejen som bor här nu berättade precis för mig varför den tidigare hyresgästen i mitt rum precis har flyttat ut. Tydligen är det så att det spökar här! Tjejen som bodde här innan klarade inte av det och fick lov att flytta. Tydligen hade hyresdamen sagt till henne att det är damens döa pappa som spökar.

En rolig grej är att när jag var här och tittade på lägenheten tidigare idag, då var det något som välte ute i köket så det klirrade. Jag sa då, på skoj: "Jaha, är det så att det spökar här? Är det något som du har glömt att säga?" Men då sa damen att så var det inte alls det. Ha ha.

Ska sova här nu den här veckan, så får vi se om jag upplever några spökerier. Kanske måste vi ta hit experterna från Det okända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar