onsdag 5 oktober 2011

Södertälje

Nu startar jag en ny blogg igen. Den här gången är det inte för att jag är trött på den jag hade nyss, men den handlade om min arbetslöshet och passar därför inte längre. Om typ tre veckor börjar jag mitt första riktiga jobb. Jag blir anställd på Epsilon men kommer att göra ett första "provår" på Scania i Södertälje. Därefter får jag, som jag har förstått det, välja om:
1) Jag vill vara kvar på Scania, eller:
2) Ta annat uppdrag inom Epsilon, eller:
3) Sluta på både Epsilon och Scania.
Om jag inte sköter mig uppstår naturligtvis ett tredje alternativ: Att jag får sparken. Detta alternativ inkluderas inte i listan ovan, då det är en föga trolig utgång.

Hur som helst så är det inte helt lätt att hitta ett boende i Södertälje. Eller, det kanske är lätt, men efter vad jag har förstått bör jag inte bosätta mig var som helst. Alltså, det är inte lätt att hitta ett okej boende i Södertälje. Jag är av naturen en mes och vill helst inte utsätta mig för gängbråk och personrån i onödan.

Just nu har jag lite trådar ute. Vi får se om jag får napp på något. Reservplanen är att bo runt hos vänligt inställda i Stockholm och pendla till Södertälje. På lång sikt är pendlingen dock inte ett alternativ för mig, jag hatar att lägga tid på sådant. Jag vill komma hem snabbt så att jag hinner träna eller se på tv eller handla lite eller i alla fall laga ett mål mat.

På sikt är det väl dock så att jag kommer att ltea mig inåt Stockholm. Därför söker jag just nu endast efter något att hyra i Södertälje. Alternativt efter någon som söker innebonde, men det verkar helt dött.

Alltså, nu börjar en ny blogg vars livstid kommer att bli minst ett år. Om jag lever så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar