fredag 28 oktober 2011

Vart jag än flyttar så kommer jag i alla fall alltid ha kvar mina Spotify-listor

Idag har jag packat. Allt jag har har jag packat egentligen, antingen packat eller packat om. Kläder är det jobbigaste. Jag skulle nog kunna slänga hälften av allt jag har. Det skulle inte märkas något. Ändå spar jag skiten. Jag tror att jag har svårt att erkänna för mig själv att jag en gång köpte fula grejer. Jag har säkert hundra t-shirts. Använder ca 20 men släpar ändå på resten.

Imorgon åker jag till Emma och Carl Johan. Det är två väldigt goda vänner till mig. Jag ska bo hemma hos dem ett tag nu, till dess att jag får mitt eget. Ovanstående meningar har nu lagt grunden för följande: 1) Lite mer om Emma och Carl Johan. 2) Lite mer om var jag ska bo.

1) Jag träffade Carl Johan genom en klasskompis, när jag gick första året i Linköping. Carl Johan värvade mig som innebandydomare och lite senare som spelare i studentinnebandylaget (om vilket du som läst min förra blogg vet hur mycket som helst). Genom Carl Johan träffade jag senare Emma, Carl Johans flickvän. Jag och Emma var klassföreståndare för en klass med nollor som började på universitetet år 2010, och i somras var vi på Peace & Love. Carl Johan hatar att sova i tält.

2) Igår (torsdag) var jag och tittade på ett rum som en trevlig familj erbjöd mig att hyra. De hade två superfina hundar, och rummet var jättebra och huset var jättebra. Ändå fick jag lov att tacka nej till det rummet idag när jag fick ett erbjudande om att hyra in mig på rum i en annan lägenhet. Detta då det nya erbjudandet gällde en lägenhet som ligger dubbelt så nära (haha, "dubbelt så nära") Scania som familjens rum. Hos familjen hade jag också fått dela kök med familjen, vilket hade varit obekvämt. "Min" nya lägenhet, en fyra, kommer jag att dela med nån annan. Det är helt lugnt, förutsatt att den andra: 1) Är snäll. 2) Inte snor mina grejer.

På söndag skall jag träffa min nya hyresvärd i Södertälje. Till dess bor jag hos Emma och CJ.

KRAM YO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar