torsdag 3 oktober 2013

Krämen blev till blizz

Hej, Jag har varit i Tranås på kurs nu i två dagar. Lärt mig om plastmaterials egenskaper och hur formpressning fungerar. Spännande!

Jag glömde två saker hemma. Mobilladdaren och tandkräm. Eftersom batteriet i telefonen räcker två dygn, om man tar det lite lugnt, så var det lugnt. Men tandkräm ville jag helst inte vara utan. Så jag gick bort till Ica Kvantum för att köpa en tub. När jag gick runt där och letade efter tandvårdshyllan passerade jag lösgodiset. Då såg jag nyheten: det fanns tre nya varianter av godiset Bubblizz. En sur rulle. En sur platt rem. En geléböna.

Eftersom Bubblizz är Sannes favorit så köpte jag en påse blandat Bubblizz. Sen gick jag tillbaka till Tranås Badhotell. Tandkrämen glömde jag helt av. Jag blev för uppspelt. När jag kom in på mitt rum tänkte jag på att det var lite kul att jag kom tillbaka med precis motsatsen till det jag egentligen gick för att köpa.

IRONISKT VA???

När jag kom hem till Turingekorset i Södertälje borstade jag tänderna och ringde Sanne. Nu ska jag sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar