tisdag 15 oktober 2013

Hårvård

Va på Scanias gym idag. Körde lite ryggövningar. Belastade inte knät något.

Jag duschade där efteråt. Precis när jag skulle gå in på toan för att ta handtvål till kroppen gick en äldre man in. Jag blev lite irriterad, eftersom jag hade lite bråttom till bussen. Jag satte mig och väntade. Då gick en annan man fram och ryckte i handtaget.

När mannen gick in på toan var det bara vi tre inne i omklädningsrummet. Handtagsryckaren stod ca en meter ifrån toalettdörren vid det tillfället. Ändå hade han tydligen missat att toaletten var upptagen. Jag blev irriterad. Vilken jubelåsna, tänkte jag.

Men tji fick jag. Han var inte så dum som han verkade. Genast flydde han fältet, och lämnade mig ensam kvar i omklädningsrummet. När mannen kom ut från toaletten var det alltså jag som framstod som en jubelåsna.

Fnys!

Obs att jag inte gnuggar håret med handduken när det skall torkas. Jag kramar ur vattnet. Detta har jag läst ska vara bra. Det minimerar slitaget på hårstråna. Tror ni mig inte kan ni själva läsa det i ICA Kvantum Sicklas reklamblad innehållande innevarande veckas specialerbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar