måndag 14 oktober 2013

En hjälte om dagen

Varje morgon åker jag på buss 754C. Den går från Södertälje C, via Södertälje hamn till Scania Tekniskt Centrum. När den har passerat Friskis & Svettis kommer den till en trevägskorsning. Det är dags för en vänstersväng ut på huvudled. Vid tiden för detta skeende är det alltid fulltrafikerat på denna huvudled. Ingen kommer ut på den. Om inte en hjälte ställer upp, uppfattar situationen och bromsar in. Stoppar trafiken och släpper på bussen.

På bussen sitter jag och svär åt alla som inte stannar. Jävla idiot tänker jag. Jävla idoter. Här har jag gått upp tidigt för att hinna till jobbet tidigt för att kunna gå hem tidigt. Och så får jag sitta där på bussen medan alla bilister själviskt bara kör.

När nån stannar tänker jag tack. Jag hade självklart stannat om jag hade varit bilist på huvudleden, tänker jag. Men det vetefan...

Tips: Vill du lyxa till det i badrummet är det alltså nu du ska hålla koll på Blocket/Tradera. Gör ett designkap du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar