torsdag 11 april 2013

Panik & H&M

Hej,

Det finns ett H&M i Södertälje. För inte länge sedan flyttade de upp herravdelningen till övervåningen. Den nya herravdelningen blev riktigt bra. Tidigare var den dålig. Inte lika dålig som i Falun. Men dålig. Men nu bra alltså.

Jag har varit där två gånger. Första gången jag var där såg jag en ryggsäck som någon hade glömt. Eller? Har nån lämnat den här med en bomb i? tänkte jag. Sen ju mer jag tänkte på det desto mer blev det sant. Jag skyndade mig ner och ut. Eller alltså. Innerst inne trodde jag ju inte att det var en bomb. Så jag skyndade inte riktigt. Jag stod still i rulltrappan och gick lugnt ut ur butiken. Men i huvudet ville jag bara ut. Snabbt. Jag lämnade alltså butiken innan jag egentligen hunnit kolla på det jag ville.

När jag flydde från bomben hann jag knappt kolla på utbudet. Idag gjorde jag det, och insåg alltså att det är riktigt bra. Men jag ville inte köpa något. Kanske nästa månad tänkte jag. Men då började jag tänka att den nya herravdelningen på något vis är för bra för att vara sann. Kan den verkligen bära sig i Södertälje? tänkte jag. Sen kom jag fram till att nej, det kan den inte. Så då fick jag för mig att den kommer att försvinna innan jag hinner handla något. Att den inte kommer att finnas där när jag behöver den. Då fick jag någon slags mild panik igen. Ju mer jag tänkte på det desto säkrare verkade det vara att avdelningen skulle försvinna. Det kändes jättejobbigt.

Jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar