fredag 19 april 2013

Överväga finns det inte tid till när idioter handlar på Pressbyrån

Fick så dålig start på dagen idag. Först glömde jag matlådan hemma när jag gick för bussen. Så vände jag och hämtade den, vilket ledde till att jag missade bussen. Sen missade jag också nästa buss. Precis. Det var SÅ nära att jag hann. Men jag hann inte. Så då gick jag in på Pressbyrån för att köpa kaffe som tröst.

När jag stod och skulle betala var kön bakom mig på fyra personer. Jag tog fram mitt stämpelkort och mitt bankkort och betalade. Då, när tjejen i kassan stämplade mitt kort, kom en ful man och bara slängde upp jämna pengar på disken och viftade med en tidning. Han hade inte stått i kö över huvud taget. Han tyckte att han var värd att gå före alla, eftersom han hade jämna pengar.

Och jag sa ingenting. Och sen hatade jag mig själv och gick och tänkte på det hela dagen. Tänkte på den där jävla fula gubbens jävla ohövlighet. Vilken idiot.

Och vilken idiot jag var som inte tänkte snabbare och sa något till honom.

Arg jag blir. Är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar