torsdag 11 april 2013

Men värt...........

Hej,

Jag funderar på om jag måste skaffa en kamera och börja fota lite. Kanske ser mitt liv roligare ut på bild? Kanske inte. Men en likhet mellan foto och liv är ju att det blir vad du gör det till. Om du gillar visdomsord kan du ju lägga det på minnet.

Ett miniminus är ju att fotokamera kostar pengar. Mycket pengar om jag vill ha en bra som kan ta bra bilder. För en sån investering måste jag tänka lite. Hur ofta kommer jag ta med kameran? Inte på krogen. Inte till jobbet. Inte till träning. Kanske till promenad? Kanske till vän.

Inte värt pengarna.

Ett annat övervägande som kanske kommer göras är golf. Anders på jobbet försökte övertala mig att ta grönt kort i sommar. I september spelas ju sektionens interntävling. Kul om jag var med. Jag har funderat på att ta grönt. Det är rätt trevligt att gå och driva på banorna sommartid. Men priset igen. Priset. Klubbor. Kurser. Green-fee. Annan fee...

Värt pengarna?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar