fredag 4 april 2014

Tell no one about tonight

Jag jobbade till halv åtta igår. På kvällen hade jag ingen lust att sova. Allt kändes så oorganiserat och jobbigt. Ibland är det skönt att jobba sent. Att inte ha nån fritid. Ibland är det jättejobbigt. Sådana kvällar sitter jag vid datorn och gör ingenting. Eller läser en bok sent. Eller spelar spel på mobilen. Eller tittar på The Killing på Netflix.

Inga speciellt fantastiska aktiviteter direkt. De adderar ingenting till min kväll. Men det känns för stunden lite bättre. Att vara uppe lite längre, få lite mer fritid.

Sen får jag äta upp det dagen efter. Såklart.

Jag tänker att det kommer att bli annorlunda när jag flyttar till min nya lägenhet. Då kommer det att bli ordning på "torpet". Var sak på sin plats. Att vara hemma kommer att förknippas med en skön känsla. Min kropp kommer kännas lätt som en fjäder. Jag kommer aldrig att bli sjuk. Jag kommer att kunna träna precis så mycket som jag vill. Jag kommer att ha kul även på vardagarna.

Det ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar