torsdag 10 april 2014

Podcasts gjorde mig dum

Hej,

Ofta tänker jag att jag skulle vilja skriva mer i bloggen. Men när jag sätter mig ner för att göra det får jag ca noll uppslag. I måndags läste jag tillbaka några år i min blogg. Den var tydligen mycket bättre då. Tråkigt att behöva se sådant. Inte inspirerande.

När man säger att någon har gått bakåt brukar det vara något negativt. Jag skulle behöva gå bakåt positivt. I alla fall på några plan.

Det är lätt att tänka att det är omgivningen som har förändrats, inte jag. Jag tänker ofta tillbaka till högskoletiden och känner att det är så jag skulle vilja ha det igen. Men det skulle ju inte vara samma.

På torsdag om två veckor är jag inbjuden till en kreativ AW på ÅF:s Södertäljekontor. Inte så att jag är speciellt utvald eller så. Alla på kontoret är bjudna. Tanken är att man ska komma dit och "skapa".

Som alla vet är kreativitet ett av 2000-talets mest uttjatade modeord. Nästan allt finns i en kreativ version. Kreativt yrke. Kreativ utbildning. Kreativt café. Kreativt kooperativ. Kreativt kollektiv. Många använder till och med ordet för att beskriva mig. Visst ryser man?

Vi får se om jag går på den där AW:n. Jag ska dock definitivt på AW ikväll. Äta "italienskt". Få se vad det kostar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar