söndag 9 juni 2013

Sean Brunan

Hej,

Varför är Sean Banan mörkhyad på Gröna Lunds reklamposters? Han är ju lika vit som jag...
Detta påminner mig om en cool grej jag hittade på internet förra veckan. Jesus har uppenbarat sig på en banan i Brooklyn:
Här har ni BananJesus facebooksida, om ni vill klicka like: https://www.facebook.com/brooklynbananajesus

Det påminner mig också om Far & Sons låt Nyfiken Brun, där de första fyra raderna är som såhär:
     Jag tittade i kalendern, det var en brun dag
     Jag ringde upp min bror och jag kom med ett förslag
     Jag fråga om vi skulle ta en dag på 'Bruna Lund'
     Han kunde inte komma, han var sjuk i bruna hund

Kanske därifrån som Gröna Lunds grafiska formgivare har fått sin inspiration till bruna Sean Banan? 

Vill ni också hitta insp? Spana in här: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar