onsdag 19 juni 2013

Fast och nedblött i Södertälje

Eftersom det är strejk i busstrafiken gick jag hem från jobbet idag. Utanför Mekonomen passerade jag bakom en bil som precis skulle köra ut från utfarten. Precis när jag går bakom drar damen i bilen igång fönsterputssprutan på bakrutan. Den var inte direkt välriktad. Istället för att tvätta rent rutan blötte den ner mina byxor med citrondoftande rent. Otrevligt. 

Jag tittade in på förarplats. Där satt damen och gjorde någon slags ursäkta-gest med handen. Hon typ la den mot bröstet och slog sedan ut med den mot mig. Typ italienskt ursäkta. Men samtidigt såg hon glad ut. Log åt mina blöta byxor. Vilken satmara!

Strejken sätter idag stopp för all busstrafik i Södertälje. Och all busstrafik från Södertälje. Imorgon går också pendelmännen, -kvinnorna och -hennorna ut i strejk. Då blir det extremt tråkigt att bo i Södertälje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar