fredag 28 juni 2013

I ate it oyster oyster I ate it yeah

Hej,

Jag åt ostron idag på Ica i Södertälje centrum. En ung tjej stod och bjöd på det plus oakohlhaltigt vitt vin. "Vissa tycker det är som en kålsup vissa tycker att det är jättegott" sa hon. "Vissa tuggar vissa sväljer bara". "Ta det här pappret med tips på olika viner".

Jag sköljde bort tuggummismaken i munnen med vita vinet och åt ett ostron. Det smakade ungefär som saltvatten. Varken gott eller äckligt. Jag tuggade. Det kändes som att tugga på en vanlig rå fisk. Faktiskt påminde det om när jag åt sushi första gången. Varken gott eller äckligt.

Nu tror jag ju inte att det är några toppostron nere på Ica, men jag tror ändå inte att jag kommer äta det igen. Inte på det där viset i alla fall. Kanske i nån soppa eller nå?! Och följande vill jag ha sagt: fan vad värdelösa alla som sväljer är. Då är det ju inget. Hur kan de va gott? Äh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar