måndag 23 juli 2012

Inget som nån tycker är intressant men men men men men men men ok

Såg första avsnittet av Jerry Seinfelds nya serie. Komiker i bilar hämtar kaffe heter den. Det är Jerry och en annan komiker som åker iväg i en bil och köper kaffe. I det första avsnittet var det Larry David som åkte med. Han skrev Seinfeld (serien) tillsammans med Jerry, skådespelar som sig själv i en mycket bra serie och är efter vad jag har förstått den som karaktären George i Seinfeld är baserad på. Han är kul. Ändå. Jag tog inte med mig så mycket från den serien (den nya). Mest Jerrys extremt vita skjorta. I nästa avsnitt åker Jerry med Ricky Gervais. Såg trailern för det avsnittet. Det mest intressanta där är hur väl Ricky klär i sina solglasögon. Väldigt coolt. Annars verkar det inte bli ett bra avsnitt. Ricky verkar mest vara jobbig.

Annars? Det är konstigt att se Jerry Seinfeld i HD. Svårt att säga hur mycket han har förändrats sedan Seinfeld-tiden. Dels för att bildkvaliteten var så dålig back then, dels för att bildkvaliteten nu är så oförlåtande. Man kan liksom se mer än vad man egentligen borde. Hur skarp kommer bilden att vara om tjugo år? Det vill jag inte ens tänka på.

Jag är i Karlskoga nu. Hälsar på mamma. Idag var vi på stan på grund av lite ärenden. Systemet, Apoteket, köpa födelsedagspresent. När vi skulle tillbaka till bilen tog vi en genväg genom KappAhl. Där inne slet en äldre dam (70?) upp gardinen i ett provrum och sa högt till sin lika åldrade man att "ja titta, den ser ju mycket bättre ut". Mannen stod där inne med ett par beiga shorts högt uppdragna över en Hawaii-skjorta. Han såg överraskad ut. Jag tror han köpte skjortan sen. Den såg ok ut.

Jag köpte en Hawaii-skjorta på H&M tidigare i sommar. Pappa sa att han tyckte den var tuff men att han tycker det är löjligt när äldre män har sådana.

När vi kom hem från stan åt vi mat. Sen sov jag i två timmar. Sen åkte vi och tränade på Davids Gym. En gubbe var där och tränade i korta shorts, långärmad randig skjorta och styrkebälte. Han lyfte inte speciellt tungt och körde endast bröst och biceps, men vad vet jag han kanske fick en psykisk boost av att köra med styrkebälte. Hur som så såg han fruktansvärt dryg ut. En annan kille som var där tränade i stickade fingarvantar. Var han rädd för att få vårtor? Tyckte han att stålet kändes kallt mot händerna? Jag vet inte, men han tränade extremt lätt och med extremt långsamma rörelser.

Det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar