onsdag 6 juni 2012

Att tala är rent, att tiga är klart

En gång var jag liten. Säg sex år. Jag gick på dagis. Jag hade läst nånstans att man kunde rena vatten med ett kaffefilter och grus. Det berättade jag på dagis. Så vi plockade in en massa grus och ställde upp systemet: en tratt med kaffefilter plus massa grus i. Där i hällde vi vatten direkt från en pöl på gården. Det var ungefär skitigare när det kom ut på andra sidan. När jag idag tänker tillbaka på den här händelsen kan jag ganska enkelt peka ut vad som gjorde mitt experiment till den flopp det då blev.

Alltså. Jag tvättade inte ens gruset som skulle användas för att filtrera vattnet. Tog bara upp det direkt utifrån gården. Jag filtrerade så gott som genom lera. Inte konstigt att vattnet kom ut skitigare. I kombination med den dumheten var min uppfattning om rent vatten inte riktigt riktig då det begav sig. När jag tänkte rent vatten såg jag klart vatten framför mig. Inte samma. Så, även om vattnet hade kommit ut renat hade jag betraktat experimentet som misslyckat.

Dagen efter läste en av fröknarna mitt horoskop för mig. Det stod att jag skulle ta mig för ett experiment, men att det inte skulle falla väl ut. Freaky va?



Blev lite nedstämd nu. Det här inlägget blev inte alls så bra som jag tänkte att det skulle bli. Sådant äro lifvet antar Jag. Nu ska jag gå in till Södertälje centrum och leta efter byxor eller shorts eller skjorta. Om Systemet har öppet ska jag köpa rödvin. Om inte köper jag bubbelvatten. Sen spelar jag Diablo 3 resten av dagen. Kanske springer jag en runda i kväll.

Hej med er familj och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar