söndag 3 juni 2012

Plz allow me 2 introduce myself. I'm a man of wealth and taste.

Det gick bra på Scaniamilen. 57:30 nånting fick jag. Jag startade i andra startgruppen, tillsammans med dem som trodde sig springa milen på 50+ minuter. Nu blev ju det rätt för mig, men nästa år ska jag likväl starta i främsta gruppen. Tränad eller otränad. Jag är nämligen övertygad om att just starten i den sämre startgruppen försämrade min tid med ca två minuter. Den första kilometern var det nämligen tjuvtjockt med stånkande gubbar och vaggande damer. Därefter åtskiljdes vi som skulle springa milen från de som bara skulle lunka femman. Då blev det fritt spår och egen hastighet.

Nu blir det inte mycket mer textat om Scaniamilen här. Nästa år siktar jag på att gå under femti. OBS: gäller så länge som jag kroppsligt inte går över hundra. Kollade mig på gymmet igår. 93 kg. Pontus skrattade, men sist, för sedan visade det sig att han också passerat nittio.

Jag återkommer med ytterligare inlägg under veckan. Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar