tisdag 22 maj 2012

När det är såhär bra väder verkar till och med Södertälje som en rätt fin stad

Två dagar kvar till Scaniamilen. Jag körde det sista träningspasset inför idag. Det var också det första träningspasset på mer än en vecka. Inte så bra. Å andra sidan så gick det ganska bra idag. Det är bra för psyket att sista träningspasset går bra.

Sprang ca 6 kilometer. Mestadels i flack terräng. Eller terräng... Allt var asfalt. I vilket fall så går det utmärkt att springa flackt. Jag orkar jättemycket. Men när det blir backar, det är en helt annan historia. Som jag skrev tidigare så har jag lagt på mig en del vikt, så uppförsbackar sliter extremt mycket.

En miss jag har gjort i min Scaniamilenuppladdning är att jag har struntat i att provspringa bansträckningen. Jag vet alltså inte hur banan ser ut ifråga om backar och underlag. Om det blir mycket backar på tungsprunget sågspån, då kommer torsdagens äventyr bli fruktansvärt. Om det däremot blir backfritt på halvhård stig, då jävlar!

En annan miss jag har gjort är ju självklart att jag inte har tränat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar