tisdag 15 maj 2012

Jaha det var den kvällen åt helvete...

Jag har sett fram emot Diablo 3 hur länge som helst. Trailers har kollats. Spelet har förbestälts. Jag har till och med köpt en ny dator.

Och så: idag kom det äntligen!

Men. Tillverkarna, Blizzard, tyckte det var en bra idé att tvinga alla, också single player-spelarna, att spela online. Det kvittar väl egentligen, men till det tyckte de också att det var en bra idé att inte ha tillräcklig serverkapacitet för alla spelare.

Jag har nu suttit i två timmar och försökt logga in för att spela. Utan att lyckas. Och nu måste jag gå och lägga mig, eftersom jag ska upp kvart i sex imorgon. Kul liv. Så går det när man har höga förväntningar på något.

Jag förstår att det verkar löjligt, men jag är både arg och ledsen. Verkligen.

Den här kvällen som skulle bli så bra...

2 kommentarer:

  1. Tråkigt läge, jag köade från kl 7 för att få min kopia först av alla. 9:a i kön gjorde att jag fick köpa mitt ex för 99 kr och kvart över 12 levlade jag för första gången i diablo 3 =)
    \ Emanuel

    SvaraRadera