måndag 17 februari 2014

Scanianian är Scanias nio kilometer långa skidlopp

Jag såg på längdskidåkning i helgen. Det var faktiskt så att det tårades lite i ögonen när Kalla åkte ikapp och förbi. Faktiskt så var det så. Fantastiska prestationer är fantastiska även i den tråkigaste av idrotter.

Det är inte utan att man undrar hur dåliga Norges skidor egentligen var. Det man ser framför sig är ju hur de klafsar omkring som barna Hedenhös innan de hittade björknäver. Men riktigt så illa var det nog inte. Jag antar att om jag kom med deras skidor till Scanianian så skulle jag vara Glidguden nr. 1. Man kan ju anta att det är en ganska kraftig överdrift när Northug säger att det är som att åka på klister? Inte ens mina gamla lila Musse Piggs hade så dåligt glid.

OBS att jag inte skrev ett skit på Face efter stafetten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar