lördag 22 december 2012

Jul ju

Hej,

Nu är jag hos mamma i Karlskoga för att fira jul. Igår gjorde jag lite julgodis. Idag var vi och handlade julklappar. Kul.

När vi handlade julklapp till mamma frågade tjejen i kassan om vi ville ha försäkring till vad vi köpte. Pontus hade redan innan talat om för mig att vi inte skulle ha det, så vi sa nej. Det verkade som om hon förstod. Senare, utanför Elgiganten, berättade Pontus för mig hur det ligger till. "Det är ingen idé att köpa nån tilläggsförsäkring. Det kostar bara pengar. Om du köper något för tusen spänn, och det går sönder... Då är det så."

Så nu vet ni. Köp inga jävla tilläggsförsäkringar.

Här kommer en länk till ett inlägg jag skrev om sånt skit. Ett inlägg som blev publicerat i Corren helt utan att jag varken visste om eller tillät det. Konstigt men kul. Länk: http://ostbrickan.blogspot.se/2009/05/vad-ar-grejen-med-att-ny-teknik-suger.html

Här är ett annat bra inlägg som jag också råkade hitta nu: http://blogg.aftonbladet.se/ryd/2009/05/lite-bilder-och-sa-kan-fransman-dra-dit-pepparn-vaxer Jag borde släppa en bok.

Nu är det dags för Anders speciella Trisslottsjakt. Han har gömt fem lotter i fem olika rum. Nu ska jag och mamma och Pontus och Joel och Maria leta i ett varsitt rum. När man hittar lotten får man den och får skrapa den. Den som hittar sin lott snabbast får ett extrapris. Det finns också ett tröstpris inblandat men vem som får det är hittills hemligt.

MVH JAG

PS GOD JUL DS

PS2 OM JAG INTE HINNER INNNAN GOTT NYTT MED DS2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar