fredag 26 oktober 2012

Kall om händerna om vintern i svängen! OBS: ospolad krök

Blev väldigt kall om händerna idag. Stod och väntade på en buss som nästan aldrig kom. Sen kom den. Men 15 minuter för sent.

Hann alltså bli kall om händerna medan jag väntade. När jag kom in på bussen, där det var varmt, stack det sådär i händerna som det gör när man är kall och kommer in i värmen. Det var skönt.

Den känslan har jag annars oftast fått när jag vart ute i svängen. Ute och druckit så att säga. Om vintern när man är ute och svirar klär man sig gärna lite dåligt, ju. Det är ju så jobbigt att böka runt med massa kläder inne på eventuella klubbar. Antingen tar man ju jacka, eller så tar man tjock tröja. Både och är för bökigt. På tok för bökigt. En lösning kan vara ryggsäck. Bara pressa ner allt där liksom. Men ofta både vinterjacka och tjocktröja får plats i samma ryggsäck. Väldigt stor ryggsäck i så fall!

Och sen så går det ju inte att hålla i ölen med vantar. Därför har man inga vantar, bara en kall öl i handen. Då blir man kall. Sen när man kommer in är det skönt. Den känslan fick jag idag på bussen.

He he. Ovan när jag skulle skriva bökigt råkade jag skriva bögigt först. Läs texten igen här nedan, där jag bytt ut bök mot bög. Stor humor:
Det är ju så jobbigt att böga runt med massa kläder inne på eventuella klubbar. Antingen tar man ju jacka, eller så tar man tjock tröja. Både och är för bögigt. På tok för bögigt. 
Det var det för detta.

Observera mitt nya signum:
Skatter i jorden, ta mig på orden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar