söndag 14 oktober 2012

Jaha det var tacken för att man städade badrummet potatismjöl på hela vattenkran

Hackade mitt livs värsta lök idag. Fy fan vad jag grina.

Idag fattade jag också plötsligt hur coolt det är att folk har åkt till månen. Jag önskar att jag hade varit där då. Där och sett det. Och då menar jag där. På plats vid take off. Fan vad mäktigt det måste ha varit.

Jag tror inte att jag kommer få se något i klass med det under min livstid. Vad skulle det vara liksom? Ok, kan hända får jag se en rymdraket skjuta av nån gång. Men det är liksom inte lika stort längre. Även om målet skulle vara Mars - vad är egentligen skillnaden? Även en lekman förstår ju att det är jävligt svårt att åka iväg upp i rymden, landa på en himlakropp och sedan komma hem igen. Men där tar det stopp för mig i alla fall. Jag har svårt att tänka mig vilka extra utmaningar som en Marslandning skulle föra med sig. Alltså; jag förstår att det är en längre väg dit. Men än sen då? Egentligen liksom.

Det här har jag egentligen ingen aning om, men det känns som om jag har ett annat mindset än människorna som levde vid månlandningen. Det känns inte som om någon rent vetenskaplig bedrift skulle kunna chocka mig. Alltså, reser vi till Mars så är det för att vi kan det. Bygger vi en tunnel genom Jordens mitt är det för att vi kan det. Jag tror inte att det finns någon begränsning i vad vi kommer kunna göra - alltså blir jag inte förvånad den dagen vi plötsligt kan göra det. Det är bara en tidsfråga. Så, jag blir naturligtvis glad när nån hittar bot mot aids, eller all cancer. Men jag kommer också kunna säga såhär: det var på tiden! och mena det, för det kommer det ju att vara. 

Det är egentligen sjukt att vi vet att vi kommer hitta en bot. För mig kommer det förminska upptäckten, när den väl kommer. Det vore så jävla mycket större om alla ba: "Nä det är omöjligt det finns ingen kur", men sen ba nån tysk: "Jag har det!" Istället kommer alla ba: "Äntligen! Va fan tog sån tid?" Kul för nån tysk då liksom. Kul för alla som dött i cancer. Kul för alla som vetat att kuren skulle komma, men dog innan den kom. 

Typ som en brödrost. Man vet att brödet kommer hoppa upp, men inte när. Och va fan betyder egentligen de där siffrorna som man kan ställa in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar