lördag 15 september 2012

Innebandy igen lite tröttsamt kanske

Här kommer lite info.

Jag hatar fulspel när jag spelar innebandy. Alltså fusk. Det värsta är att hålla i andras klubbor eller ge smällar utanför spelet. Hatar det. Jag spelar aldrig fulspel. Men jag är heller inte dålig, förstår att vissa som är dåliga måste syssla med fulspel. Obs: det är medvetet fulspel jag snackar om. Klart att jag har spelat fult. Att spela fult är dock inte fulspel, tycker jag inte. Fulspel är fusk. Fult spel är bara för tufft spel.

Om jag är i form spelar jag sällan fult. Det är en av mina starkaste sidor i innebandy - att komma rätt in i situationer och spela tufft men inte fult. Speciellt tufft spelar jag mot personer som ser ut som att de tycker att de själva är så jävla coola och duktiga. Här kommer nu en lista. Jag spelar tuffast mot:
1. Hårband (obs: pannband är ok)
2. Högt uppdragna strumpor
3. Övriga dryga innebandytrender

Eller ok, en grej finns det som jag har gjort några gånger. Ibland om nån unge står still i hörnet och bara håller i bollen, med ryggen mot planen, kan jag medvetet kliva runt och trampa på bollen så att det blir tekning.

Googlade på mitt eget namn idag och hittade en spelarprofil på mig, från korplaget Herrenknechts sida. Jag antar att det är min kompis CJ som har skapat den. Här finns den: http://www.svenskalag.se/member.asp?teamid=4428&memberID=135880&SeasonTypeID=4 Bilden är från mitt passerkort på Scania. Laget har jag spelat med i en cup och i två seriematcher. Tydligen gjorde jag fem poäng på sex matcher i cupen. Sånt snitt har jag aldrig tidigare haft. Häftigt!

1 kommentar:

  1. Du ska ju börja spela med oss på riktigt! Skjuts från Tälje fixar vi

    SvaraRadera