söndag 15 april 2012

Ljuset är på men ingen är hemma

För en tid sedan så var jag och Emil och Goran och tränade på Gröndals träningscenter (endast för Scaniamänniskor). Jag körde bröst och triceps, och avslutade passet med dips. De hade precis satt upp en ny dippsställning i fulrummet (där de fria vikterna finns). Handtagen på den är alldeles för tjocka, så jag ville inte använda den.

Tyvärr var den bra ställningen upptagen av två jobbiga killar med långt hår som inte går att prata med (jag har visserligen inte försökt, men jag har varit "i rummet" när andra försökt). Alltså fick jag lov att använda den tjocka ställningen. När jag körde dipsen såg jag att en lampa på väggen flimrade konstigt. Att lampan satt uppsatt precis ovanför dipställningens ena vägginfästning gjorde mig lite orolig. Det hade ju inte varit så kul om det visat sig att de skruvat fast ställningen i lampsladden, och jag åkt dit på massa el i kroppen.

Därför gick jag till receptionen och pratade med en anställd. Hon gick då och hämtade någon slags underhållsansvarig, som jag antar hade varit med och satt upp ställningen. Jag och han gick så och tittade på ställningen och hur lampan blinkade när jag knuffade på den.

Jag tycker att orsaken till min oro var helt uppenbar. Ändå tycks någonting ha felat i kommunikationen oss två emellan, jag är nämligen 100 % säker på att han trodde att mitt problem var den blinkande lampan - att den störde mig i min träningen eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar