onsdag 11 september 2013

Knug

Drömde i natt att jag träffade kungen. Först var jag och spelade minigolf med Sanne. Sen blev vi avbrutna av prinsen Daniel som kom med en massa småungar, de skulle spela minigolf tillsammans i nåt projekt de hade. Då gick jag och Sanne därifrån. Precis vid nån strand såg jag så kungen komma gående nedför en grusig backe. Jag försökte väsa till Sanne att "kolla kungen" och "kolla där" och nickade mot hans håll. Men hon såg inte, eller låtsades inte se.

Jag tänkte först att jag skulle spela cool och bara gå förbi. Men samtidigt som vi passerade ångrade jag mig och sprang tillbaka nedför backen. "Hej kungen" sa jag bara. Kungen sa bara "Tjaba" och så skakade vi hand. Men sen berättade han att eftersom det inte var något officiellt möte så kunde det inte bli nedskrivit i boken över alla han har träffat. Det kändes som en liten besvikelse, för vem skulle tro på att jag hade träffat kungen? Men sen blev jag ändå fylld av en lycklig känsla, och så sprang jag upp för backen och berättade för Sanne.

I verkliga livet tror jag att jag är sjuk igen.

1 kommentar:

  1. Jag låtsades nog inte se.

    Glömde bort förut men kom på nu att jag drömde för någon dag sen att jag var i USA och såg Robin Williams och sa hej till honom.

    SvaraRadera