måndag 9 september 2013

Big Beer Bong Bash Bongdown

Jag läste i Expressen idag att vanligt magknip kan vara orsakat av en amöba. En googling senare läste jag på Metro.se att 10-20 % av befolkningen i Sverige går runt med amöba. Fan va stört. Ofta när jag ätit för starkt eller för mycket får jag ont i magen efteråt. En annan gång åt jag bara burkananas till frukost innan en tenta - och min mage knorrade så hela skrivsalen hörde. Jag undrar om jag har amöba?

Det mest intressanta är att vi är ca 20 personer i min grupp på jobbet. Minst två har alltså amöba. Ganska läskigt. Som den skräckfilmen ni vet. The Thing! Förutom att vi är i Södertälje och inte på Nordpolen. Undrar om mitt blod skulle åka bort om jag försökte tända eld på det?

På en annan not så var jag i Linköping i helgen. Jag hälsade på Jesper och Mattis. Mina gamla vänner! Det var kul. Jesper hade kontaktat en kille som fixade en ölbong från Teknikmagasinet. Big Beer Bong hette den. Jäkla snabbt gick det att dricka med hjälp av den. Jesper hade annonserat stort för en korridorsfest med Big Beer Bong i centrum: BIG BEER BONG BASH BONGDOWN, och vi hade till och med fixat en nedräkning på internet. Tyvärr hade festen viss konkurrens från andra fester, och till slut blev vi bara fyra personer. Vid tiotin kom dock en hel trupp med utbytesstudenter förbi. Av 12 möjliga var det dock noll som ville prova Big Beer Bong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar