lördag 30 mars 2013

Sova är A och O

Att säga att något är A och O torde väl komma från grekiskans alfa och omega? Jag såg tidigare idag att man kan uppnå mycket goda resultat bara med en månads träning och diet. Nu har det ju ingenting med A och O att göra, men med diet menar jag inte "bantning". Bara att äta "rätt". Och att sova såklart. Det är A och O vid träning, och där knöts den säcken samman.

A och O vid snabba svängar är skarpa kanter. Det finns inte på längdskidor. Det var väl bland annat därför som åkarna klagade över de feldoserade svängarnas farlighet vid skidspelen här i Falun för någon vecka sedan? Det finns viss floppotential för skid-VM 2015. Och vad som hände med maskottävlingen vet jag inte. "De flesta" vet ju att jag hade ett starkt bidrag till den tävlingen. Men jag fick nästan inga röster. Konstigt sa nån en gång. 


Det bästa i en sån här situation är bara att sitta vid varsin data och skriva blogginlägg. Skönt att slippa tänka på nåt. 

Nu måste jag sova. Sömn är A och O även för mig. Precis nyss tillfrisknad och comebacktränad är sömn av högsta importans. Jag vill inte bli sjuk igen ju. På tisdag börjar träningen inför Göteborgsvarvet. Det ska bli så jäkla soft. Skarpt läge för pulsklockan är det minsta man kan säga. 

Godnatt hörni. Vi ses imorgon och då ska vi göra stan om den är öppen. På morgonen dricker vi kaffe sen gör vi stan. Glada i hågen fy fan va nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar