söndag 24 februari 2013

OCH JAG SKA TJALALA, TJALLA IFRÅN DÖDEN

Om biljard igen då.

På Mallorca fanns det biljard vid poolen på hotellet. Jag och Pontus spelade ganska mycket. Pontus, som var lite coolare än mig, visste några knep som han lärde mig. Ett är hur man skall slå till den vita för att den inte skall rulla ner i hålet tillsammans med vad nu kula man försöker skjuta ner. En annan grej han visa var hur man lobbar. Men det har jag glömt. Tricket med att inte skjuta ner den vita körde jag igår. Det funkade fortfarande. Ett trick som inte funkade för mig igår var att inte skjuta ner den svarta. Det tricket fungerade dåligt två matcher på rad.

Mallorca var vid den tiden då jag fortfarande såg så pass bra att jag klarade mig utan glasögon. Och eftersom glasögon är extremt värdelöst i varma fuktiga klimat hade jag alltså inte glasögonen på mig. Plus att jag tyckte att jag var ful i glasögonen och det ville jag ju inte vara. Jag hade också läst någonstans att det var förenat med infektionsfara att sätta i linser utomlands, så det gjorde jag inte heller. Ändå kommer jag ihåg att jag lyckades spana in nån tjej där på hotellet. En norska som jag kisade efter i typ två veckor. Typ sista dagen, när jag låg vid poolen och kisade i en bok, kom hon fram och pratade med mig. Vi bytte hotmailadresser, men hon skrev aldrig. Tragiskt.

Här kommer en bild på mig och Mattis från vad jag tror är nyåret 2008. Vi var hemma hos Jerk och drack billig öl. Och vid elva kom Johan Ericson förbi och sköt upp en dyr raket. När vi gick hem var det snorkallt. Vissa tror inte på att det blir -30 Celcius i Falun, men det blir det. Då var det.

1 kommentar: