torsdag 7 november 2013

ÄLSKA LAGEN!

Den här morgonen började riktigt dåligt. Sket i frukosten. Mådde illa. Gick direkt ut till tvärbanan. Upp och ut på en minut, blir mitt nya motto. Synd att jag inte heter Knut. Då kunde jag ha haft något där!

Jag var helt snustorr i munnen. Vilket kanske var tur, annars hade jag säkerligen satt i halsen när jag kom till Årstabergs pendeltågsstation och bevittnade den grovhet med vilken en klottrare hade uttryckt sig. "KNULLA LAGEN" hade hen skrivit på ett plank.

Från det kan man utläsa att personen antingen inte gillar rikets rättsväsen. Eller att hen avskyr lagsporter. Kanske är det en pingisspelare som är trött på alla tjocka Hammarbyare kring Gullmarsplan.

Hur som: lite väl grovt språk. Men jag förstår klottraren. Det är svårt att milda ner det budskapet utan att riskera att bli missförstådd. Knulla blir ju älska, om man skall använda sig av ett finare och mer rumsrent språk. Och "ÄLSKA LAGEN" är ju inte riktigt lika tydligt. Nu är ju inte jag nån klottrare... Men "JAG GILLAR INTE LAGEN" hade kanske varit en bra medelväg?

När jag kom fram till Scania (där jag nu är) blev det dock mycket bättre. Mackor och Ramlösa hade blivit över från någon kurs. Det var fritt fram i köket. Så jävla nice att vara först på plats då. Jag tog två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar